07-12-2011, 08:46 PM
yeah, well let`s start at the beginning, shall we?
Consider ca ora de religie este o pierdere de timp deoarece si pentru ca este predata(in marea majoritate a timpului) de oameni incuiati care nu vad sau nu vor sa vada altceva decat ceea ce le-a fost inoculat inca dinainte de a ajunge la scoala de catre parintii lor. In momentul in care pui niste intrebari mai controversale ai parte de o reactie foarte adversa si ramai tu, cel care a intrebat, socat de acea reactie si de amenintarile ca vei ajunge in Iad din cauza principiilor, indoielilor, mintii tale care nu a fost restransa sa se gandeasca numai la ceea ce e intr-o "cutie".
De cate ori imi amintesc de aceasta regula a invatamantului, cum ca religia este o materie obligatorie mintea mea se indreapta spre acele internate catolice care trec drept niste scoli unde la fel ca si la noi, ora de religie este obligatorie. Dar spre deosebire de acele internate care mi se pare absolut normal sa aibe si aceasta materie dat fiind faptul ca toti profesorii sunt calugarite sau calugari sau preoti in invatamantul romanesc nu are ce sa caute. Mai ales ca este un alt mod de a instiga la rasism din cauza ca acei copii care nu sunt de religie ortodoxa nu participa la ora si sunt de obicei marginalizati de ceilalti copii care sunt ortodocsi. Si asta este ceva de care sunt sigura din cauza ca imi amintesc ft clar cat de marginalizata era o fetita din o clasa vecina cu clasa in care ma aflam doar din cauza ca era atventista sau ceva de genul.
Cat despre partea cu religia sa devina o materie auxiliara predata la istorie sau la dirigentie nu stiu ce sa zic despre asta. Adica ai putea la istorie sa discuti despre istoria religiei si toate acele minunate dovezi ale asa numitilor credinciosi(fanatici mai degraba dar sa trecem peste) dar atunci ramane uitata partea morala a acestei materii, pentru ca se presupune ca ora de religie trebuie sa ii invete pe copii diferentele dintre bine si rau si ce trebuie sa faca si ce nu trebuie sa faca pentru a ajunge in Rai sau in Iad. Lucruri care se pot discuta la dirigentie. Deci pentru ca religie sa fie o materie auxiliara si sa inteplineasca totusi scopul pentru care ea a fost transformata intr-o materie saptamanala ar trebui sa fie predata si la istorie si la dirigentie. Si daca s-ar intampla asta cred ca elevii ar fi mult mai avantajati scapand de obsesia preotilor care de obicei predau aceasta materie si incearca sa te oblige sa crezi in niste lucruri.
Rose nu e vorba despre cum preda profesorul, este vorba efectiv despre ce preda profesorul. Singurul profesor de religie care mi s-a parut un profesor exceptional a fost un preot tanar in clasa a5a pe care nu il deranja sa discute cu fiecare elev in parte diferite subiecte legate de religie. Nu ne obliga sa invatam mii de rugaciuni, nu ne plictisea cu vesnicele povesti despre x intamplare din biblie sau y sfant. Aparea in clasa si discuta cu noi niste intamplari care se petreceau in viata de zi cu zi si ne punea sa ii explicam ce credem daca se intampla cutare, cine e vinovat, de ce..etc.In anul ala am invatat mai multe despre religie decat in toti ceilalti 11 ani pe care i-am facut.

Consider ca ora de religie este o pierdere de timp deoarece si pentru ca este predata(in marea majoritate a timpului) de oameni incuiati care nu vad sau nu vor sa vada altceva decat ceea ce le-a fost inoculat inca dinainte de a ajunge la scoala de catre parintii lor. In momentul in care pui niste intrebari mai controversale ai parte de o reactie foarte adversa si ramai tu, cel care a intrebat, socat de acea reactie si de amenintarile ca vei ajunge in Iad din cauza principiilor, indoielilor, mintii tale care nu a fost restransa sa se gandeasca numai la ceea ce e intr-o "cutie".
De cate ori imi amintesc de aceasta regula a invatamantului, cum ca religia este o materie obligatorie mintea mea se indreapta spre acele internate catolice care trec drept niste scoli unde la fel ca si la noi, ora de religie este obligatorie. Dar spre deosebire de acele internate care mi se pare absolut normal sa aibe si aceasta materie dat fiind faptul ca toti profesorii sunt calugarite sau calugari sau preoti in invatamantul romanesc nu are ce sa caute. Mai ales ca este un alt mod de a instiga la rasism din cauza ca acei copii care nu sunt de religie ortodoxa nu participa la ora si sunt de obicei marginalizati de ceilalti copii care sunt ortodocsi. Si asta este ceva de care sunt sigura din cauza ca imi amintesc ft clar cat de marginalizata era o fetita din o clasa vecina cu clasa in care ma aflam doar din cauza ca era atventista sau ceva de genul.
Cat despre partea cu religia sa devina o materie auxiliara predata la istorie sau la dirigentie nu stiu ce sa zic despre asta. Adica ai putea la istorie sa discuti despre istoria religiei si toate acele minunate dovezi ale asa numitilor credinciosi(fanatici mai degraba dar sa trecem peste) dar atunci ramane uitata partea morala a acestei materii, pentru ca se presupune ca ora de religie trebuie sa ii invete pe copii diferentele dintre bine si rau si ce trebuie sa faca si ce nu trebuie sa faca pentru a ajunge in Rai sau in Iad. Lucruri care se pot discuta la dirigentie. Deci pentru ca religie sa fie o materie auxiliara si sa inteplineasca totusi scopul pentru care ea a fost transformata intr-o materie saptamanala ar trebui sa fie predata si la istorie si la dirigentie. Si daca s-ar intampla asta cred ca elevii ar fi mult mai avantajati scapand de obsesia preotilor care de obicei predau aceasta materie si incearca sa te oblige sa crezi in niste lucruri.
Rose nu e vorba despre cum preda profesorul, este vorba efectiv despre ce preda profesorul. Singurul profesor de religie care mi s-a parut un profesor exceptional a fost un preot tanar in clasa a5a pe care nu il deranja sa discute cu fiecare elev in parte diferite subiecte legate de religie. Nu ne obliga sa invatam mii de rugaciuni, nu ne plictisea cu vesnicele povesti despre x intamplare din biblie sau y sfant. Aparea in clasa si discuta cu noi niste intamplari care se petreceau in viata de zi cu zi si ne punea sa ii explicam ce credem daca se intampla cutare, cine e vinovat, de ce..etc.In anul ala am invatat mai multe despre religie decat in toti ceilalti 11 ani pe care i-am facut.