Nu ești un membru încă? Înregistrează-te acum!
Creează un cont nou  

Ce ati schimba la sistemul educational romanesc?

#1
Majoritatea de pe forum suntem inca in cadrul invatamantului romanesc, fie el preuniversitar sau universitar. Cred ca toti am avut cel putin un moment cand ne-am gandit ca ceva nu merge bine, ca s-ar putea imbunatati.
Daca ati avea aceste "putere" de a schimba ceva, care ar fi primele lucruri pe care v-ati orienta? Va rog sa si argumentati.

O sa incep eu cu cateva lucruri, ulterior, dupa ce mai posteaza lumea, o sa mai adaug sau se va ajunge la o dezbatere.

1. As (re)introduce examenul de admitere la liceu. Fiecare liceu sa-si faca o testare care sa fie in concordanta cu standardele pe care si le impun.

Multe note in generala sunt data de dragu' de a fi date, note mari si o testare mediocra ca nivel la sfarsit de clasa a VIII-a, toate acestea conducand spre note ce nu reprezinta realitatea, elevul si, mai ales, parintele crezand ca merita sa fie la un liceu de top, unde se dovedeste ulterior ca nu poate face fata. Mai este si problema cu profilul real, unde multi se duc crezand ca cu 7-le luat in testarea nationala sigur o sa se descurce, dar uita ca pe langa matematica (unde 7 nu e suficient sa-ti demonstreze ca esti indeajuns de pregatit sa fii acolo), mai exista si celelalte materii ce tin de acest profil: fizica, informatica, chimie, biologie.
Asadar un examen creat de fiecare liceu in parte, cu o simulare cu 2-3 luni inainte, pentru ca elevul sa se orienteze, cred ca ar face elevii sa nu se mai concentreze atat de mult pe orgolii, ci pe ceea ce stiu si pot cu adevarat.

2. As (re)introduce treapta de la sfarsitul clasei a 10-a. In afara de un procent indiscutabil destul de mic, elevii se lenevesc in liceu. E normal, ai crescut, nu mai ai chef, deja te concentrezi doar pe maxim 2-3 materii, doar ca toate acestea duc la o lipsa de exercitiu ce se va simti inainte de BAC. Asa nu numai ca o sa recuperezi mai usor ce ai facut in primii doi ani, dar te si obisnuiesti cu presiunea unui examen important.

3. BAC-ul l-as face o formalitate. Sa fie doar un document ce atesta terminarea liceului cu brio, dar sa nu fie inclus sub nicio forma in admiterea la facultate (in Romania). Stiu ca de anul acesta toate facultatile vor apela la examen de admitere, ceea ce e un lucru bun, dar tot mai exista locuri unde media de la Bacalaureat te poate salva (30% din nota finala sa fie media de bac, de exemplu). Ei, bine, la asta ma refer, sa nu mai existe ca nicio pondere, sa fie doar o conditie sa poti aplica la facultatea respectiva (adica, daca l-ai luat ai voie sa aplici, daca nu, nu).

Ar mai fi o varianta cu bac-ul, sa fie facut pe nivel, cum e in Franta, cred. Nivel C - atesta doar ca ai terminat liceul, dar nu ai dreptul sa aplici la vreo facultate. Nivel B - ai voie sa aplici la anumite facultati/scoli. Nivel A - ai voie sa aplici la orice facultate.


As mai avea de zis, dar deja am scris mult. Totusi, o intrebare, sunteti de acord cu clasa 0?
[Imagine: tumblr_mc1u38yB7f1rtr21qo1_500.gif]

#2
Acum ca aproape am terminat cu totul aceasta perioada a vietii pot sa spun ca as schimba multe.

Dar inainte de asta sa si raspunde la ce s-a spus mai sus.

1) Logistic ar fi un cosmar. Gandestete la cati eleviu vor sa intre doar in liceele de top. Unele nu ar avea suficiente locuri incat sa ii testeze pe toti si altele ar fi pusti. Ce as face insa este sa modific examenul din a 8a (daca mai e unu acum). Daca nu vrei sa intri la un profil real e normal sa nu te chinui foarte mult cu matematica. Asa ca de ce sa fi judecat in baza unei note ce nu are nici o legatura cu ce vei face mai departe? Ar trebui sa existe examene diferite in functie de ce profil vrei sa urmezi, cum e si la bac.

2) Sincer am considerat asta tot timpul o prostie comunista. Fie in fiecare an si se scapa de teze, teste si alte prosti ca la facultate fie doar la capat. Ce sens are sa dai un test daca ai si note la clasa? Doar s-ar arunca cu bani inutil.

3) Avand in vedere cati pica bacul de ce sa fie o formalitate? Pana acum a zis sa faci lucrurile mai grele si acum vrei sa dai drumu la baraj. Sa pice in continuare tot atatia si sincer sa il faca mai specific pentru fiecare elev. Examene la facultati se dau in functie de numarul de aplicanti. E si normal sa fie asa cand la unele facultati sunt foarte putini si la altele se bat pe locuri. Daca ar fi fost cu examen grupa mea de la facultate (inginerie chimica in engleza) nu ar fi existat si sunt multe altele care abia se mentin peste linia de plutire cu numar limita de studenti. Pe langa asta primele doua sesiuni triaza destul de bine cine nu are ce cauta acolo. Si deja primesti o diploma de absolvire de liceu.

Ce as schimba eu realizez ca nu este posibil, dar asta nu ma impidica sa visez la o lume mai buna.

1) Invatamantul in liceu sa fie mai variabil si mai specializat. Eu am facut stiintele naturii. Jumatate din materiile facute au fost total inutile in momentul in care am primit nota de la bac si inca un sfert in momentul in care am intrat la facultate. In ultimii 5 ani nu am avut nevoie nici o clipa sa stiu cum se numeste nu stiu ce varf de munte sau nu stiu de batalie a avut loc cand. Este cultura generala in cel mai bun caz pentru mine, dar consider ca ar fi trebuit sa fie decizia mea sa invat asta, nu o obligatie scolara. Sa nu mai vorbesc despre logica, filozofie, economie si psihologie. La o ora pe saptamana un an de zile din 4 cine se asteapta sa ne pese de aceste materii? Consider ca ar trebui sa fie optionale.

2) Limba si literatura romana. O pun separat ca sa evidentiez mai bine. Sincer pentru mine a fost cea mai inutila chestie posibila. Singura parte utila era cea de limba ce este studiata mult prea putin. Literatura romana este insa o prostie. Mojoritatea celor care o studiaza sunt atat de indepartati de drama taranului (ce reprezinta 80% din partea de roman cel putin) incat acele carti nu ii ating cu nimic. Sincer cred ca ar fi mult mai util sa ii convingi pe elevi sa citeasca in general, nu doar niste carti ce, pentru mine cel putin, au fost oribile. De ce cei de la profil real sunt obligati sa aloce acelasi timp acestei materii precum aloca materiiilor de profil cand cei de la profil uman scapa de materiile de real dupa doi ani din cate stiu. Sa fie decizia ta daca vrei sa studiezi asta si daca nu sa ai optiunea sa studiezi literatura universala, care este mult mai bogata decat orice a fost produs tara noastra. Si pentru ideea de cultura nationala...sincer nu imi pasa. Ce a fost scris atunci se resimte prea putin acum ca sa aibe vreo valoare reala.

3) As elimina sistemul de invatamant de la Bologna din facultati. Era mult mai bine pe vremuri cand avei mult mai mult timp sa te specializezi pe ceva inainte sa iesi din facultate si cand diploma valora mai mult decat hartia pe care e printata. Nu aveai o nevoie obligatorie de master ca sa faci ceva cu viata ta. Si as implica mai mult facultatile in gasirea unui loc de munca pentru studenti. E ridicol ca dupa 4 ani de facultate la zi sa ti se spuna "Nu putem sa te angajam pentru ca nu ai experienta in domeniu" oriunde ai aplica.
[Imagine: FinalFantasyIXBahamutvsAlexandregh.jpg]

#3
Stiu ca va veni ca scuza, dar sunt foarte obosita, asa ca ce va urma s-ar putea sa fie incoerent.

@MajinCloud , o sa iau mai intai ce ai spus la cele propuse de mine.

1. Da, logistic ar fi un cosmar, cel putin in primii 2 ani, iar avantajele sunt mai mult pentru liceele de top, dar o data ce ai picat examenul acela, esti repartizat unde sunt locuri, deci nu ar ramane locuri neocupate, asa am gandit-o eu. Asta zic, sa fie mai mult risc pentru ca elevii sa fie mai motivati, mai realisti.
Oricum, foarte buna ideea cu un examen diferentiat la sfarsit de clasa a 8-a! Uite, la asta nu m-am gandit si consider ca ai dreptate. Momentan se da un examen general rusinos de usor, dar fara a face o diferenta pentru cei care prefera real, uman sau economic.

2. Sunt multe lucruri din comunism negative, cred ca peste 80%, dar doar pentru ca un lucru s-a practicat in comunism nu inseamna neaparat ca el tine de acel regim. Ideea cu treapta este pentru a nu se lenevi elevii si pentru a se obisnui cu presiunea unui examen. Ar fi unul general, din matematica, romana si o materie la alegere specifica profilului ales.

Nu am dat acolo multe detalii deoarece nu voiam sa fac un post prea lung, dar consider ca sunt foarte multe materii inutile in liceu si ar fi bine ca numai in primii doi ani sa fie ceva mai general, iar ultimii doi sa se axeze pe specializare. Asta insemnand maxim 6 materii obligatorii si restul optionale, deci treapta ar reprezenta, imho, si un sfarsit al unei etape scolare. Nu ma refeream sa fie treapta si dupa lucrurile sa mearga ca pana atunci, doar ca nu am mentionat.
Am zis 6 materii obligatorii pentru ca sunt multi nehotarati, iar daca pui mai putine, iar elevul a ales gresit, atunci nu va fi pregatit pentru o eventuala schimbare.

3. Nu stiu ce sa-ti raspund aici, ce ai zis tu nu m-a convins sa renunt la ideea cu BAC pe 3 "trepte", la care nu te-ai referit.


Acum la ce ai scris tu. La 1) si 3) sunt de acord, desi sistemul Bologna are de fapt 3 ani, nu 4. Cel putin asa stiam eu, facultatea mea e pe acest sistem si am doar 3 ani.

La 2) in schimb..sunt si nu sunt de acord cu tine. Adica da, e multa materie inutila, dar nu zic sa nu mai existe, ci sa gaseasca o alta modalitate de prezentare. O prezentare mai pe scurt, fara lectura obligatorie, cu fragmente doar pentru a se intelege cum a "evoluat" literatura romana ca structura, limbaj etc.

In rest, da, da, da! Total de acord cu literatura universala. Desi o mare parte pe care ar aborda-o profesorii de romana ar fi deja abordata la orele de engleza (daca-s facute cum trebuie).


---

Inca niste chestii:
i. Nu sunt de acord cu religia in scoli. Sunt de acord cu materia "istoria religiilor" si aceasta predata doar un an, maxim 2, in clasele primare. Nu cred ca are rost sa argumentez.

ii. Consider ca salariile profesorilor sunt prea mici. Da, stiu, nu sunt bani. Da, stiu, unii rup din meditatii. Da, stiu, unii nu merita. Dar din cauza salariilor mici si a umilintei zilnice nu numai ca cei actuali nu mai sunt motivati, dar nici cei tineri nu se mai gandesc la aceasta profesie, asadar ma gandesc ce se va intampla in 20 de ani cu acest invatamant.
[Imagine: tumblr_mc1u38yB7f1rtr21qo1_500.gif]

#4
Citat:i. Nu sunt de acord cu religia in scoli. Sunt de acord cu materia "istoria religiilor" si aceasta predata doar un an, maxim 2, in clasele primare. Nu cred ca are rost sa argumentez

Nu vad ce problema reprezinta religia in scoala intr-un stat in care persoanele fara religie/atei/etc sunt sub un procent din populatie. Ca faci parte din procentul acela e total alta treaba, dar din cate stiu poti sa scapi de religie printr-o cerere, deci ma intreb unde e deranjul?
As avea insa alta obiectie referitoare la cum decurge treaba acum: profesorii de religie sa stie sa predea orice religie si da, religia sa fie ceva mai apropiata de istoria religiilor. Opinia mea e ca daca o religie e proasta, copilul n-o sa stie asta fara s-o studieze. Chiar daca sunt sustinator al ortodoxiei, vreau ca stupizeniile de religii precum islamul sau hinduismul sa fie prezentate la ora exact asa cum sunt ele. Faptul ca majoritatea profesorilor din ziua de azi stiu doar crestinismul si nici pe acela bine (ca daca l-ar sti bine ar fi ceva) ma intristeaza profund.
La urma urmei, religia e un factor extrem de important al societatii umane si trebuie studiat, pentru ca te lovesti de ea peste tot, vrei - nu vrei.

'nough said, back to my php.
[Imagine: tumblr_m0b1jsILTh1qg582mo1_r1_500.gif]

#5
@Batsy Personal nu vad de ce sa scoata religia din scoli. Cum a zis si @Syryus ai nevoie doar de o cerere ca sa nu mai faci religie. Eu am facut asta pentru ca profesoara mea din generala era o dobitoaca si am trecut linistit prin scoala. Dar si eu consider ca religia ar trebui predata altfel. Profesorii pe care i-a vazut au fost total deplorabili (daca ora era in mijlocu zilei trebuia sa stau in fundu clasei sa invat pt altceva). Ce sens are sa inveti Crezul ca pe poezie daca nu inseamna ceva pentru tine? Ce sens are sa mergi la biserica doar pentru o nota? Consider ca e o materie diferita de toate celelalte pentru ca depinde foarte mult de credinta si din cauza asta trebuie predata diferit de celelalte. Si "istoria religiilor" in clasele primare ar fi ceva inutil. La varsta aia nu consider ca poti sa iti formezi o opinie daca ceva e prost sau nu. Cum spuneam in alta discutie, nu consider ca la scoala primara copii sunt cele mai inteligente animale. Cam la nivelul unei gaini. La liceu poate incep sa isi formeze o opinie despre viata.

Discutia cu religia in scoala e asemanatoare cu discutia despre icoane in clasa. Inutila. Sper sa nu se intample ca de fiecare data si sa ajungem la o dezbatere religioasa. Nimeni nu are dreptul sa convinga pe altcineva de prostia credintei lui. Live and let live should be the motto.

Salariile mici vin odata cu sistemu. Avand in vedere ca mai toata scolarizarea e de stat nu cred ca exista optiu sa se schimbe asta faca sa se schimbe restul sistemului. Faptul ca nu e greu sa treci prin scoala nu ajuta cu nimic. Cel putin in orasele mari daca nu traiesti pe strada atunci cel mai probabil esti trecut la o scoala. Cat despre facultati acestea transforma incetul cu incetul populatia. Cele mai multe facultati nu te invata sa faci ceva, sa creezi ceva nou care sa dea locuri de munca. Cele mai multe facultati te invata sa oferi un serviciu. Si pe acele locuri se bate toata lumea. Raportul intre ingineri si contabili este in favoarea contabililor. Arhitecti ies cate 300 pe an din cate stiu. Cate case se proiecteaza intr-un an? Avocati, psihologi, sociologi si multe alte meseri de genul cresc in numarul de oameni. Pe cand oamenii care stiu sa faca o meserie sunt din ce in ce mai putini. Cat despre ingineri in sine sa nu mai vorbesc. Nimeni nu te angajeaza si daca esti angajat ai un coleg care nu a luat bacu, munceste de 4 ani si are salariu mai mare decat tine pentru ca are experienta. Sistemul e prost si mai devreme sau mai tarziu o sa se rupa punga si o sa ajungem din nou la cine da cu bata mai bine
[Imagine: FinalFantasyIXBahamutvsAlexandregh.jpg]

#6
@Syryus , @MajinCloud

In primul rand, ora de religie e pusa anapoda. Daca tot exista optiunea de a face cerere astel incat sa nu o faci, prezenta ei in orar nu ar trebui sa existe in mijlocul sau, ci la inceput sau sfarsit de zi, adica sa vii sau sa pleci cu o ora mai devreme daca nu doresti sa fii prezent la orele cu pricina. De exemplu, la mine era a doua ora din orarul de luni.

Am zis ca e suficient sa fie obligatorie doar in primara, nu am exclus posibilitatea ca ulterior sa fie optionala. Nu sunt impotriva predarii religii in scoli, dar nu sunt de acord de modul cum este prezentata, cum ati spus si voi doi anterior. De aceea am optat pentru o istorie a religiile, prezentata in mod obiectiv, cu o axare pe religia crestina, cea ortodoxa mai exact, pe o perioada mai lunga de timp, dat fiind numarul majoritar de romani adepti ai acestei religii.
Ma indoiesc de o schimbare a tacticii de predare, din aceasta cauza zic ca e destul sa existe doar in primara, cand copiii invata sa se formeze si sa recupereze ce nu au avut in cei 7 ani de acasa. Decalogul, de exemplu, nu consider ca trebuie luat ca ceva ce tine strict de religie, ci doar ca niste reguli morale. De aceea zic de obiectivitate, pentru ca putem lua din religii lucrurile general valabile, acceptate si ca indicii sociale, dar trebuie prezentate si extremele care, din pacate, exista (luptele cauzate din cauza "religiei"), pentru a arata ca "asa nu" si ca este frumos sa respectam si credintele celor din jur.

Deci, din partea mea, nu vad de ce ar exista o dezbatere religioasa, maxim o "dezbatere" despre cat timp ar trebui aceasta materie predata, dar, mai important, cum ar trebui prezentata.
[Imagine: tumblr_mc1u38yB7f1rtr21qo1_500.gif]

#7
Asta e un subiect interesant.
Pai as reintroduce examenul de admitere din a 8a. De ce? Pentru ca in cataloage sunt arunca note de zece doar ca sa "ajute la medie". De exemplu, daca ti se cere un proiesct, sau un potofoliu, desi tu lucrezi mult, vei avea aceeasi nota cu ala care doar da print de pe wikipedia, ca mda, trebuie sa "ajute la medie". Nu mai exista diferentiere intre munca si bataie de joc. Sau te prinde de 2-3 ori ca nu-ti inveti lectia, te asculta, sit-i tranteste un doi, desi tu esti foarte bun la materia respectiva.

As pune la alegere intre desen/religie/muzica, din clasa a 5a incolo. Adica un copil care e total afon face muzica din scarba, unul care nu stie decat sa traga linii face desen din scarba si unul care e ateu isi da lama in ora de religie.
[Imagine: universul1.jpg]

#8
Pfff,sper sa nu enervez pe cineva cu parerile mele (da am 15 ani spre deosebire de voi dar stiu mai bine ca voi ceva anume) Deci:
1 In primul rand faza cu religia.Am auzit si eu discutia asta si chear ma intrebam ce dezastru ar fi daca nu s-ar face religie la scoala.Fiecare trebuie sa inteleaga in ce consta atat religia lui,dar si altele.Printr-o simpla cerere poti sa stai la ora dar sa nu te interesaze (am un coleg) sau sa pleci unde vrei in resprectiva ora,deci care ar fi problema.La noi in tara sunt si scoli (depinde de zona) unde se preda despre religia catolica.Nu scrie nici unde ca doar se preda doar religia ortodoxa.Si eu sunt ortodoxa si nu prea inteleg celelalte religii,dar e interesant sa aflii cate ceva despre fiecare.Asta referitor la faza cu diversitatea.

2 Examenul din clasa a 8-a. Da,daca nu vrei sa dai la un profil real nu ar trebui sa dai examen la matematica.Cred ca fiecare liceu ar trebui sa stabileasca ce si cum in functie de profil.Pe de alta parte cred ca ar trebui sa se reintroduca conditia ca daca nu ai luat 5 la examen la orice materie dai sa nu intrii la liceu.

3 Faza cu notele "care ajuta la medie". Nu stiu cum e sau era la voi,dar eu in generala nu am avut niciodata note pe nedrept si pentru asta am luat si note acceptabile anul trecut la examen.Acum,la sfarsit de clasa a 9-a am o idee si despre cum se dau notele la liceu.La mine la liceu note pe ochi frumosi nu vede nimeni.Nici macar la muzica si desen nu are toata lumea 10.Din 146 (mi se pare) anul trecut au luat bac-ul in jur de 120,deci nu cred ca e chear asa de rau.
[Imagine: tumblr_mihybjaQlI1rnvpygo1_500.gif]

#9
(31-05-2013, 11:25 AM)Fear A scris: Pfff,sper sa nu enervez pe cineva cu parerile mele (da am 15 ani spre deosebire de voi dar stiu mai bine ca voi ceva anume) Deci:
1 In primul rand faza cu religia.Am auzit si eu discutia asta si chear ma intrebam ce dezastru ar fi daca nu s-ar face religie la scoala.Fiecare trebuie sa inteleaga in ce consta atat religia lui,dar si altele.Printr-o simpla cerere poti sa stai la ora dar sa nu te interesaze (am un coleg) sau sa pleci unde vrei in resprectiva ora,deci care ar fi problema.La noi in tara sunt si scoli (depinde de zona) unde se preda despre religia catolica.Nu scrie nici unde ca doar se preda doar religia ortodoxa.Si eu sunt ortodoxa si nu prea inteleg celelalte religii,dar e interesant sa aflii cate ceva despre fiecare.Asta referitor la faza cu diversitatea.

2 Examenul din clasa a 8-a. Da,daca nu vrei sa dai la un profil real nu ar trebui sa dai examen la matematica.Cred ca fiecare liceu ar trebui sa stabileasca ce si cum in functie de profil.Pe de alta parte cred ca ar trebui sa se reintroduca conditia ca daca nu ai luat 5 la examen la orice materie dai sa nu intrii la liceu.

3 Faza cu notele "care ajuta la medie". Nu stiu cum e sau era la voi,dar eu in generala nu am avut niciodata note pe nedrept si pentru asta am luat si note acceptabile anul trecut la examen.Acum,la sfarsit de clasa a 9-a am o idee si despre cum se dau notele la liceu.La mine la liceu note pe ochi frumosi nu vede nimeni.Nici macar la muzica si desen nu are toata lumea 10.Din 146 (mi se pare) anul trecut au luat bac-ul in jur de 120,deci nu cred ca e chear asa de rau.


In primul rand e "chiar" nu "chear".
Apoi, "chear" daca tu nu ai primit note nedrepte, ci doar pe merit, altii sigur au primit. Pentru ca doua pagini scoase de pe wikipedia fara ca macar sa le treci prin word, nu-s acelasi lucru cu doua pagini pe care le-ai tastat sau scris tu cu manuta ta.
[Imagine: universul1.jpg]

#10
Cred ca ar trebui sa va ganditi mai putin la ce se intampla strict in jurul vostru si mai mult la aspectul general al problemei

(31-05-2013, 11:25 AM)Fear A scris: Din 146 (mi se pare) anul trecut au luat bac-ul in jur de 120,deci nu cred ca e chear asa de rau.

Asta s-a intamplat in liceul tau. In restul tarii promovabilitatea a fost de 43,01% (link). Si din cate tin eu minte procentul in ultimii ani a scazut cam cu 5-10% de la an la an. Daca pe tine nu te ingrijoreaza asta foarte bine. Pe mine in schimb ma ingrijoreaza foarte tare.

(31-05-2013, 10:32 PM)hero1hero A scris: In primul rand e "chiar" nu "chear".
Apoi, "chear" daca tu nu ai primit note nedrepte, ci doar pe merit, altii sigur au primit. Pentru ca doua pagini scoase de pe wikipedia fara ca macar sa le treci prin word, nu-s acelasi lucru cu doua pagini pe care le-ai tastat sau scris tu cu manuta ta.


Sincer sa fiu as rezolva problema asta cu o mica discutie de 5 minute despre subiectul eseului. Scopul acestor lucruri e sa stii ce ai scris acolo, nu efectiv sa le scri. Daca ai posibilitatea sa scrii la calculator nu vad de ce ai scrie vreodata ceva de mana. Sistemul pe care il foloseste toata lumea la facultate este de copy - paste - edit - make a PowerPoint - present. Cum zicea un coleg pe fiecare prezentare din facultate: "Copying from one source is plagiarism, copying from many sources is research". Wiki este un loc in care multe resurse. Ca unii dau cel mai nesimtit copy/paste fara sa scota nici macare lonkurile si sa faca ordonare in pagina asta e o problema la nivelul profesorilor, nu la nivelul sistemului. Daca te deranjeaza asta atat de mult si mandria nu accepta sa faci la fel atunci spunei parintelui tau sa aduca vorba despre asta la sedinta cu parintii. Poate se schimba ceva.

Examenul de admitere in a 8a (daca inteleg bine ce vrei sa zici sa fie facut intre a 7a si a 8a) este la fel de inutil ca si treapta de dupa a 10a. De ce sa dai doi ani la rand examen? Daca dai doi ani la rand examen de ce ai da la al doilea din materia primului? De ce sa nu dai la sfarsit de fiecare an sau semestru si sa elimini notele cu totul din sistem?

Ceva ce probabil ar fi trebuit sa raspund mai de mult pentru @Batsy dar nu aveam altceva de zis pe langa asta. Orele de religie sunt aranjate in orar dupa planificarea orarului in fiecare scoala. Nu tine de sistem. Eu am absentat de la aceasta ora si la inceput si la sfarsit si la mijloc. E o logistica interna si nu cred ca sistemul poate sa aibe vreodata control asupra orarului fiecarei scoli din tara.
[Imagine: FinalFantasyIXBahamutvsAlexandregh.jpg]




Utilizatori care citesc acest subiect:
1 Vizitator(i)