(13-02-2012, 10:19 PM)Xpt1 A scris: Pai.... ACTA zice ca:
-daca pe vre-un filmulet pus la sharing de tine se afla ORICE asupra caruia TU nu detii drepturi
-daca faci poza cuiva care, la un moment dat, nu mai este deacord
-daca ai o experienta cu un anumit trademark
-daca ai vre-un fisier "piratat" in calculator, cand i-se scoală unui poliţai sa te caute
-daca accesezi vre-un site care contine link spre un site care contine link spre site-uri, care... (ma rog, ati inteles ideea) spre ceva (ORICE) ilegal
(printre -prea- multe alte exemple)
...atunci esti VINOVAT si VINOVAT poti merge foarte (prea) usor la inchisoare...
Daca ati fi citit legea AcTA totul e undeva la "legea presupune [...] legea presupune [...] legea presupune". De la A PRESUPUNE la A FI e diferenta.
De asemenea, AcTA trebuie adoptata pentru fiecare tara in parte si sa fii verificat in calculator inseamna ca organele de ancheta trebuie sa aibe dovezi ca esti tu, dovezi concrete pentru ca altfel nu are cum sa te perchezitioneze doar pentru ca, cred ei, ca ai ceva in PC. Nu vine un politai oarecare sa te aresteze sau sa-ti ceara calculatorul ca asa vrea el.
Legile in Romania se bat cap in cap cu AcTA. Iar mai sus scrie clar ca daca AcTA va trece nu va avea cum sa ne caute in calculatoare! Sunteti chiori de-a dreptul ori nu stiti romana.
Ah si inca ceva, AcTA nu defineste nicaierea in corpus lexus care sunt sanctiunile in cazul incalcarii acesteia.
Daca romaneste nu intelegeti ca AcTA nu are sanse de trecere, va bag in termeni juridici, macar pe aia ii mai intelegeti. Zau ca avocata trebuia sa ma fac ._.
Am uitat sa adaug, stiti ca avem lege impotriva verificarii proprietatii private, gen un calculator? Adica, daca cineva te verifica pe tine, indiferent ca te gaseste vinovat sau nu, de asemenea intra sub codul penal la violarea de domiciliu [pentru ca acel calculator este pe spatiu privat] dar si la violarea intimitatii [ basically, avem lege care nu ii lasa sa ne caute in calculatoare]
Uitati legile cu violarea intimitatii pe internet, legi care se aplica si in Romania.
- Directiva 95 din CE [CE=Comisia Europeana]
- Directiva 2006/24/CE cu privire la pastrarea datelor
- Irlanda a cerut anularea Directivei 2006/24/CE si cererea Irlandei a fost respinsa
par. 53
Autoritatea Europeană pentru Protecţia Datelor susţine că obiectul Directivei 2006/24 ţine de articolul 95 CE, întrucât, pe de o parte, această directivă are o incidenţă directă asupra activităţilor economice ale furnizorilor de servicii şi poate, aşadar, să contribuie la instituirea şi la funcţionarea pieţei interne, iar pe de altă parte, dacă legiuitorul comunitar nu ar fi intervenit, s ar fi putut produce o denaturare a concurenţei pe această piaţă internă. Obiectivul privind combaterea infracţiunilor nu ar reprezenta nici unicul obiectiv şi nici măcar obiectivul preponderent al directivei în cauză. Dimpotrivă, aceasta ar viza în primul rând să contribuie la instituirea şi la funcţionarea pieţei interne şi să elimine denaturările concurenţei. Această directivă ar armoniza dispoziţiile naţionale referitoare la păstrarea anumitor date de către întreprinderile private în cadrul activităţii lor economice obiţnuite.
Aprecierea Curţii:
par. 53
Cu titlu introductiv, trebuie subliniat că problema competenţelor Uniunii Europene se prezintă în mod diferit în funcţie de împrejurarea dacă respectiva competenţă a fost deja recunoscută Uniunii Europene în sens larg sau nu a fost încă recunoscută acesteia. În primul caz trebuie să se statueze asupra repartizării competenţelor în cadrul Uniunii Europene şi, mai precis, asupra chestiunii dacă trebuie să se legifereze prin directivă în temeiul Tratatului CE sau prin decizie cadru în temeiul Tratatului UE. În schimb, în cel de al doilea caz trebuie să se statueze asupra repartizării competenţelor între Uniunea Europeană şi statele membre şi, mai precis, asupra chestiunii dacă Uniunea Europeană a adus atingere competenţelor statelor membre. Prezenta cauză se circumscrie primului dintre aceste cazuri.
par.54
De asemenea, trebuie precizat că acţiunea introdusă de Irlanda se referă în exclusivitate la alegerea temeiului juridic, iar nu la o eventuală încălcare a drepturilor fundamentale care ar decurge din ingerinţele în exercitarea dreptului la respectarea vieţii private pe care le ar presupune Directiva 2006/24.
par. 60
Potrivit unei jurisprudenţe constante a Curţii, alegerea temeiului juridic al unui act comunitar trebuie să fie fondată pe elemente obiective care pot fi supuse controlului jurisdicţional, printre care figurează în special scopul şi conţinutul actului (a se vedea Hotărârea din 23 octombrie 2007, Comisia/Consiliul, C 440/05, Rep., p. I 9097, punctul 61 şi jurisprudenţa citată).
par. 62
Potrivit articolului 95 alineatul (1) CE, Consiliul adoptă măsurile privind apropierea actelor cu putere de lege şi a actelor administrative ale statelor membre care au ca obiect instituirea şi funcţionarea pieţei interne.
par. 63
Legiuitorul comunitar poate recurge la articolul 95 CE, printre altele, în cazul existenţei unor diferenţe între reglementările naţionale, atunci când aceste diferenţe sunt de natură să îngrădească libertăţile fundamentale sau să dea naştere unor denaturări ale concurenţei şi să aibă astfel o incidenţă directă asupra funcţionării pieţei interne (a se vedea în acest sens Hotărârea din 12 decembrie 2006, Germania/Parlamentul European şi Consiliul, C 380/03, Rec., p. I 11573, punctul 37 şi jurisprudenţa citată).
par. 64
În plus, deşi este posibilă recurgerea la articolul 95 CE drept temei juridic în vederea prevenirii unor obstacole viitoare privind schimburile, care ar rezulta din evoluţia eterogenă a legislaţiilor naţionale, apariţia unor astfel de obstacole trebuie să fie probabilă, iar măsura în cauză trebuie să aibă ca obiect prevenirea lor (Hotărârea Germania/Parlamentul European şi Consiliul, citată anterior, punctul 38 şi jurisprudenţa citată).
par. 80
[...] este necesar să se constate că dispoziţiile acestei directive se limitează, în esenţă, la activităţile furnizorilor de servicii si nu reglementează nici accesul la date şi nici exploatarea acestora de către autorităţile de poliţie sau judiciare ale statelor membre.
In consecinta, actiunea Irlandei a fost respinsa.
^ Acela este motivul. Sincer, asta cu AcTA, voi sunteti neinformati, nu stiti deloc legile Romaniei sau care legi din UE se aplica si Romaniei si credeti toate prostiile debitate de aia de la televizor.
-
Citat:Romania este printre primele tari care au adoptat regulamente destul de clare in ceea ce priveste semnatura electronica (Legea nr.455 din 18 iulie 2001) si protectia cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date (Legea nr.677 din 21 noiembrie 2001). Dovedind persistenta si hotarare, legiuitorul roman aduce in prim plan in acest ultim an o alta reglementare necesara societatii informationale si anume comertul electronic - devenita legea 365/2002 publicata in Monitorul Oficial cu numarul 483 din data de 5 iulie 2002.
Toate aceste reglementari definesc principii de baza in protejarea drepturilor indivizilor, drepturile si libertatile lor, in special a vietii private, a dreptului la imagine sau libertatea de expresie, in raport cu modalitatile diverse de prelucrare a datelor personale. Din acest punct de vedere cadrul juridic in Romania este constituit intr-un nucleu principal reprezentat de Legea nr. 677/2001 pentru protectia datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestora.
Prin aceasta lege se impun limite si sunt definite clar notiunile folosite in prelucrarea datelor cu caracter personal. Astfel, datele care fac obiectul unei prelucrari trebuie sa fie:
- prelucrate loial si in conformitate cu legea;
- colectate pentru scopuri bine determinate, explicite si legitime, utilizate in conformitate cu aceste scopuri;
- adecvate si necesare in raport cu scopul pentru care sunt colectate si prelucrate;
- exacte si actualizate - datele inexacte sau incomplete trebuie sterse sau rectificate;
- stocate sub o forma care sa permita identificarea persoanelor in cauza numai pentru o durata care sa nu depaseasca pe cea necesara scopului pentru care ele au fost colectate sau pentru care ele sunt tratate ulterior; la expirarea acestei perioade datele trebuie sa fie sterse sau distruse.
- numai pentru o durata care sa nu depaseasca pe cea necesara scopului pentru care ele au fost colectate sau pentru care ele sunt tratate ulterior; la expirarea acestei perioade datele trebuie sa fie sterse sau distruse.
Prelucrarea datelor personale este legala daca este indeplinita una din conditiile:
- conditia consimtamantului persoanei;
- prelucrarea se realizeaza ca urmare a unui contract legal incheiat cu persoana in cauza;
- este necesara protejarii unui interes vital al persoanei in cauza;
- este efectuata exclusiv in scopuri statistice, de cercetare istorica sau stiintifica, cu pastrarea anonimatului persoanei;
- este necesara in vederea realizarii unui scop legitim de interes public sau care vizeaza exercitarea autoritatii publice.
[...] Alte EXCEPTII pot aparea in situatia in care prelucrarea datelor se face exclusiv in scopuri jurnalistice, literare sau artistice, daca prelucrarea priveste date cu caracter personal care au fost facute publice in mod manifest de catre persoana vizata sau care sunt strans legate de calitatea de persoana publica a persoanei vizate ori de caracterul public ale faptelor in care este implicata.
Actul normativ in discutie prevede in mod expres si modalitatile de acces la aceste date, drepturile persoanei vizate in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal, INFORMAREA PERSOANEI VIZATE, dreptul de interventie asupra datelor si modalitatile de interventie asupra lor; se statueaza si se ofera instrumentele necesare garantarii, cel putin teoretice, confidentialitatii si securitatii prelucrarilor.
Incalcarea prevederilor enumerate conduce in functie de gravitatea faptei si de valoarea sociala lezata, la sanctiuni de tip contraventional sau infractional.
Cititi, si daca vreti va dau toate legile si prevederile care sunt contra AcTA din Constitutie, Drept Penal, Dreptul Uniunii Europene [fostul Drept Comunitar] sau orice alta Directiva a Comisiei Europene.