Nu ești un membru încă? Înregistrează-te acum!
Creează un cont nou  

Ce ati schimba la sistemul educational romanesc?

#11
Interesting topic. Am aruncat si eu o privire asupra celor cateva idei si sunt mai mult sau mai putin de acord.

Apropo de ce se discutase, nu sunt impotriva orelor de religie in scoala. Liceul meu ofera ore de religie ortodoxa si ore de religie evanghelica, fiind un liceu german cu o parte a elevilor proveniti din familii de sasi. E alegerea fiecaruia ce ore doreste sa urmeze, la fel cum e alegerea fiecaruia daca doreste sa faca orice fel de religie in scoala sau nu. E o materie optionala, la care se poate renunta printr-o cerere din partea parintilor (in cazul in care elevul e inca minor), sau din partea elevului insusi (daca e major). Si asa mi se pare si normal sa fie, optionala. In definitiv, e alegerea fiecaruia in ce crede si cum crede si mi-ar parea aiurea sa fii obligat sa participi la niste ore care iti creaza discomfort din punct de vedere spiritual, pentru ca orele de religie sunt orice, numai obiective nu. Recunosc insa ca mi-ar placea tare mult daca as avea un optional de istorie a religilor. Da, acela chiar ar fi interesant si mi-ar placea sa mi se prezinte totul, sa vad ce crede fiecare, sa inteleg ce crede fiecare si de ce o face. I find that quite fascinating.

Un alt lucru pe care l-as schimba ar fi raportarea profesorilor la desen, sau la materiile asemanatoare. Stiu ca pare un lucru minor, dar discutiile de pe la mine din clasa m-au facut sa ma gandesc la asta. Fiind la filologie, mai fac inca desen chiar si in a 12a si multi colegi s-au aratat nemultumiti ca li se impune sa deseneze ceva chiar si anul asta, cand au atatea altele pe cap. Ce-i drept da, profesoara noastra isi face treaba si mie personal imi place de ea, pentru ca vine mereu cu teme interesante, cu proiecte interesante, pentru ca ne incurajeaza sa incercam chiar si pe cei mai lipsiti de talent, pentru ca e deschisa la metode mai putin conservatoare in ceea ce priveste arta (i-am adus odata creioane cerate topite cu foenul pe o plansa and she loved it). Mie imi place de ea, dar mie imi place sa desenez. My point being here, ca ora asta ar trebui transformata cumva in ceva mai complex si mai complet. Da, creativitatea elevilor trebuie dezvoltata cumva, dar de ce sa nu diversificam totul? Poate ca unii nu sunt priceputi la desen, dar le-ar placea sa impleteasca ceva. Poate unii nu manuiesc bine pensula, dar ar broda un model, sau ar construi ceva din carton, sau orice altceva. Ar fi interesant sa fie incurajata in ora asta orice fel de activitate creativa, cred ca elevii ar fi mai relaxati asa si si-ar putea dezvolta si ideile mai bine.

Si nu in ultimul rand, testele de lectura. Da, asta nu tine de sistemul de invatamant propriu-zis, ci mai mult de raportarea profesorilor la ora, de felul in care vor sa isi faca ei lectia, dar e o nemultumire si o groaza personala. Sunt satula pana peste cap de testele acelea de lectura, pe modelul "In capitolul N ce era pe masa in fata lui X?" sau "Cine a spus replica Y?". Parca intregul nostru sistem scolar se bazeaza strict pe redarea informatiei, nu pe interpretarea acesteia. Si la ce te ajuta ca ai retinut niste detalii insignifiante daca nu ai inteles cartea? La ce te ajuta intrebarile astea clare, concise si lipsite de nuanta? Chiar dovedesc astea ca ai citit intreaga carte? Ai fi putut citi foarte bine un rezumat bun si sa stii sa raspunzi la ele. Sincer, testele de lectura in formatul respectiv mi se par extrem de inutile. Ar fi mult mai bine daca ar fi intrebati elevii despre diverse situatii din carte, daca ar fi pusi sa le interpreteze sau macar sa isi exprime parerea. Pacat insa ca mult prea putini profesori fac asta.
[Imagine: 1CGzWYg.png?1]
Thank you, Geesushi! ^-^
"these are the days that must happen to you"

#12
As avea multe de spus pe acest subiect, insa imi este prea lene sa detaliez, plus ca oricate eseuri am face noi pe tema aceasta, tot nu o sa se schimbe nimic atata timp cat ne multumim sa fim doar simpli spectatori si nu suntem implicati ca factori de decizie ( deputati, ministri). Prin urmare o sa fiu scurt si concis, nu de alta, dar macar asa voi castiga si eu timp.

1. Eliminarea clasei 0. Cea mai mare aberatie introdusa in sistemul educational dupa 90 incoace. Nu face altceva decat sa aglomereze si mai mult institutiile de invatamant primar si gimnazial. Locurile in scoli si asa erau limitate, multi copii ramanand pe dinafara anul trecut din cauza acestui lucru. Au incercat ei sa o dreaga anul acesta permitand acestei clase sa se desfasoare si in gradinitie, insa asta, dupa parerea mea, a incurcat si mai mult lucrurile. In al doilea rand, mi se pare cam ciudat sa pui un copil de 6 ani in aceeasi institutie cu un malac de 15 ani, e o diferenta mult prea mare de varsta. Daca chiar vor sa pastreze aceasta clasa (din nou o spun, inutila), ea ar trebuia mutata cu totul in gradinite, insa cel mai bine ar fi sa o elimine.

2. Admiterea in liceu sa se faca exclusiv prin nota obtinuta la Evaluarea Nationala de la sfarsitul ciclului gimnazial. Eu unul asa am dat la vremea mea si mi s-a parut cea mai buna metoda de evaluare. Cu totii stim ca notele date de catre profesori la diversele discipline din clasele V-VIII sunt in mare parte subiective si nu poti compara cerintele pentru un 10 de la o scoala de prestigiu din Bucuresti cu una dintr-o comuna uitata de Dumnezeu. Dupa cum s-a observat anul acesta, politicienii si-au dat si ei seama de asta, prin urmare au scazut ponderea mediilor din ciclul gimnazial de la 50% la 25%. Sper sa se ajunga sa o elimine cu totul.

3. Admiterea la facultate sa se faca doar pe baza de examen, iar aceasta sa devina exclusiv privata. Da, da, multi pe aici o sa ma contrazica, dar dupa parerea mea ciclul superior de invatamant este cel mai incompetent si infectat dintre toate si trebuie reconstruit de la 0, iar pentru asta e nevoie de o schimbare radicala. In State Unite si multe tari din Europa acest sistem a dat roade, asa ca nu vad de ce nu ar putea sa dea si la noi, doar suntem oameni ca si ei. Veti spune ca Romania este o tara saraca, iar majoritatea nu si-ar permite sa-si plateasca facultatea. Pentru cei cu performante in spate, bursele de studiu ar rezolva acesta problema (desigur, aceste burse ar trebui sa fie indeajuns de substantiale cat sa-ti plateasca toate costurile de facultate), iar pentru ceilalti, desigur, vor fi scolile posliceale unde probabil vor invata o meserie. Multi privesc acest lucru ca ceva denigrator, insa in afara un om care detine o astfel de calificare este foarte respectat si mult mai util societatii decat un asa-zis filozof cu morcovul infipt stiti voi unde si cu nasul pe sus. Trebuie sa va dati seama ca nu putem ajunge toti intelectuali. Ce se intampla acum in Romania, cu atatia absolventi de facultate, nu este normal si punct.

Nu mai am chef sa scriu, deja m-am lungit mai mult decat as fi vrut.
[Imagine: tumblr_static_tumblr_static_dilvsoojho0sgwoc0s4s.png]

"What's wrong isn't me, what's wrong is the world!"




Utilizatori care citesc acest subiect:
1 Vizitator(i)